Als installateur, demontagebedrijf e.d. wil je dat elektrisch afval, zoals oude lampen, zonnepanelen en armaturen goed terechtkomen voor recycling. Wij bieden de oplossing.

Hieronder zetten wij alle oplossingen voor je op een rij.

1.Elektrisch afval kan je gratis laten ophalen door Stichting OPEN in onze inzamelmiddelen of (in sommige gevallen) op eigen pallet. Je ontvangt alleen een vergoeding voor armaturen.

2. Elektrisch afval kan je inzamelen in eigen middelen en zelf wegbrengen naar een Wecycle voor bedrijven-inleverpunt. Deze inleverpunten vind je hier.

• Je kunt naar een Wecycle inleverpunt dat gratis inneemt en soms een materiaalwaarde vergoedt:
      • Metaalrecyclers*
      • CENELEC-verwerkers*
    • Je kunt naar een Wecycle inleverpunt dat gratis inneemt, maar geen materiaalwaarde vergoedt, zoals groothandels of milieustraten.
    • Je kiest per keer welk Wecycle inleverpunt je kiest. Waardestromen breng je bijvoorbeeld zelf weg en kostenstromen laat je gratis ophalen. Denk hierbij aan koelvriesapparaten, lampen en zonnepanelen

3.Je kiest voor een combinatie van de bovenste twee opties.

4.Je wordt zelf een Wecycle inleverpunt (voor bedrijven).

• Een vergunning voor inzameling van elektrisch afval is noodzakelijk.
    • Je houdt elektrisch afval gescheiden en brengt dit naar een CENELEC-verwerkers en/of laat dit ophalen;
    • Apparaten houd je zoveel mogelijk compleet en onbeschadigd

5.Je wordt zelf CENELEC-verwerker (nodig bij demontage!)

*, de Stimuleringsregeling

Wij hebben een Stimuleringsregeling. Veel bedrijven, zoals metaalrecyclers, ontvangen afgedankte elektrische apparaten, ook wel e-waste. Via de Stimuleringsregeling worden zij gestimuleerd om deze apart te houden, niet (verder) te beschadigen en gescheiden aan te bieden aan een CENELEC-gecertificeerde verwerker. Stichting OPEN keert daarvoor een vergoeding uit -bovenop de materiaalwaarde die zij zelf onderhandelen. €125 bovenop de materiaalwaarde voor grote, kleine en ICT apparaten, €150 bovenop de materiaalwaarde voor armaturen, €200 bovenop de materiaalwaarde voor Cv-ketels en boilers. Voor deelname aan de Stimuleringsregeling gelden toetredingsgrondslagen. Check hier of je daaraan voldoet.

Voldoe je niet aan de toetredingsgrondslagen, dan kan je indirect gebruik maken van de regeling: vraag aan bij metaalrecyclers en/of CENELEC verwerkers of zij deelnemen. Breng je elektrisch afval hierheen en maak afspraken over de prijs.

Elektrisch afval wegbrengen of laten ophalen?

Kijk op wecyclevoorbedrijven.nl. Je wordt dan gemakkelijk door alle opties geleid.

Zelf inzamelen?

Of meer weten? Neem contact met ons op met een van onze account managers.