Ook jij draagt een steentje bij

Waarschijnlijk betaal je de beheerbijdrage over batterijen en accu’s aan jouw Nederlandse leverancier(s). Met deze bijdrage zorgt Stichting OPEN er onder andere voor dat deze batterijen en accu’s via een landelijk dekkend inzamelnetwerk worden ingezameld, consumenten en bedrijven worden voorgelicht over het belang van gescheiden inzameling en een veilige en verantwoorde recycling van batterijen en accu’s. Zo draag ook jij een steentje bij aan een beter milieu.

Winkel, webshop of installatiebedrijf

Ben je gevestigd in Nederland en heb je een winkel, webshop of installatiebedrijf en verkoop je (producten met ingebouwde) batterijen en accu’s? Dan geldt voor jou de innameplicht. Dat betekent dat je verplicht bent om afgedankte batterijen en accu’s in te nemen als eindgebruikers deze aanbieden en te zorgen voor een verantwoorde afvoer ervan.

Meer weten?

Heb je vragen of opmerkingen? Of heb je behoefte aan een persoonlijk gesprek? Neem contact op met ons team Producenten Services via 079 – 760 06 30 of per e-mail aan deelnemerszaken@stichting-open.org.