Stichting OPEN heeft nieuwe Wecycle-inleverbakken voor de inzameling van e-waste in gebruik genomen. Deze inleverbak is grotendeels gemaakt van gerecyclede visnetten. Een groot gedeelte van het plastic afval in de oceaan is afkomstig van visnetten! Door dit materiaal (her) te gebruiken, verminderen we het gebruik van nieuw plastic, besparen we fossiele brandstoffen en voorkomen we deze oude visnetten niet in de oceaan belanden, zonder concessies te hoeven doen aan de kwaliteit en sterkte van de producten.

Raymond Onink, Adviseur Zakelijke markt bij Stichting OPEN is blij met de keuze: “Wij hebben als doel om de e-wastesector meer circulair te maken. Het bewust inkopen en met partners zoeken naar de beste oplossingen, hoort hier ook bij. Deze inleverbakken voldoen aan de wens.” De inleverbakken zijn gemaakt door Schoeller Allibert. Onder Schoeller Allibert’s CircuLine® programma, worden herbruikbare plastic verpakkingen gemaakt uit circulair materiaal. Kortom: afvalvrij, klimaatbewust, zonder in te boeten aan kwaliteit.

Foto 1: Eddy Salien van Schoeller Allibert en Raymond Onink.