Lokale partijen stellen deze zomer hun definitieve verkiezingsplannen op. De NVRD voorzag hen van informatie over hoe ze het gemeentelijk afvalbeleid kunnen inrichten. De handreiking gaat specifiek in op enkele concrete (no-regret) maatregelen die gemeenten kunnen nemen. Er worden ook suggesties gedaan rond Afgedankte Elektrische en Elektronische Apparaten (AEEA of e-waste), zoals de BEST-tas en E-waste Race. Lees de handreiking hier (inlog).

Brief vanuit Stichting OPEN naar politiek

Special voor het verbeteren van de inzameling van e-waste in gemeenten stuurde Stichting OPEN recent een brief naar de politieke partijen. Vanuit onze gemeenschappelijke ervaring op het snijvlak van de circulaire en sociale economie zien wij vijf succesfactoren voor gemeentelijke inzameling van e-waste en deze deelden we graag. Je leest de brief hier.

Heb je na het lezen vragen over de inzameling van e-waste, neem dan gerust contact met ons.