Maandag 29 maart bracht staatssecretaris Stientje van Veldhoven een bezoek aan Reis van Brandaan, een van de deelnemende scholen aan de E-waste Race in Gemeente Eindhoven. De leerlingen lieten haar zien wat ze de afgelopen weken hebben ingezameld en de staatssecretaris ging met hen in gesprek waarom het inzamelen en recyclen van apparaten zo belangrijk is.

Timmy de Vos, directeur en oprichter van de E-waste Race, sprak met mevrouw Van Veldhoven over de impact van de E-waste Race. De staatssecretaris benadrukte hoe belangrijk het is om juist deze generatie al actief te betrekken bij de transitie naar een circulaire economie. Een mening die wij vanuit Stichting OPEN delen.

De E-waste race is een project voor basisschoolgroepen 6, 7 en 8 waarbij de kinderen leren wat e-waste is en waarom het zo belangrijk is om het te laten recyclen. De kinderen doen mee aan een inzamelwedstrijd waarbij ze zo veel mogelijk elektronisch afval verzamelen voor punten. De groep die de hoogste score haalt wint een prijs. De E-waste Race zorgt voor bewustwording bij de kinderen, hun omgeving en de buurtbewoners over het e-wasteprobleem van onze tijd.

Klik hier om een video over het bezoek te bekijken.